Codziennie korzystamy z różnych narzędzi na komputerze lub telefonie, które usprawniają naszą codzienną pracę prywatną lub zawodową dzięki czemu jesteśmy w stanie lepiej kontrolować nasz biznes, a także być znacznie bardziej skuteczni w działaniu. Z racji tego, że działam w branży online nie wyobrażam sobie nie korzystać ze wsparcia jakie daje nam współczesna technologia. Jako pasjonat e-commerce i fan produktywności chciałbym się z tobą podzielić listą 10 narzędzi bez których nie wyobrażam sobie mojej codziennej pracy. Może, któreś z nich uznasz za przydatne co pomoże ci w lepszej i skuteczniejszej pracy 😉 

Oczywiście narzędzi z których korzystam w codziennej pracy jest znacznie więcej, ale te które wymieniłem są dla mnie najistotniejsze. Kolejność narzędzi jest totalnie przypadkowa.

Oto lista 10 narzędzi ekomersiaka

Biznes

1. Google Analitycs –  MUST HAVE dla każdego ekomersiaka, narzędzie bez którego chyba nikt już sobie nie wyobraża pracy w branży internetowej, a w szczególności prowadząc i rozwijając sklep internetowy.

Koszt narzędzia: bezpłatne do wersji 10 mln zdarzeń (odsłon, eventów, transakcji). Powyżej to koszt 150 tyś $ rocznie.


2. Google Data Studio – w Polsce narzędzie to jest dostępne od około 1,5 roku. Jak dla mnie to duże odkrycie biorąc pod uwagę czasy jakie mieliśmy kilka lat wstecz. Jest to miejsce w którym mam zbiorczo wszystkie najważniejsze informacje dotyczące kluczowych danych ze sklepu internetowego  w oparciu o narzędzia Google. Przykładowa grafika jak wygląda Google Data Studio na przykładzie Google Ads.

Kliknij, aby zobaczyć szczegóły

Narzędzia to pozwala nam na zagregowanie w jednym miejscu wszystkich najważniejszych dla nas danych z różnych źródeł. W praktyce sprowadza się do tego, że możemy powiązać w jednym miejscu dane z takich miejsc jak Google Analitycs, Google Ads czy arkuszy Google. Możemy w nim zmieniać w dowolny sposób zakresy dat. Oczywiście, aby móc z niego korzystać podobnie jak to jest przy wszystkich produktach Google wymagane jest posiadanie konta Google.

Koszt narzędzia: bezpłatne.


3. Keyword Hero (Polecam szczególnie!!!) – jest to GENIALNA nakładka do Google Analitycs, która na nowo otworzyła mi dostęp do słów kluczowych po jakich klienci docierają na sklep internetowy klienta. Polecam ją absolutnie każdemu!  Pozwala nam odkryć “Not provided” w Google Analitycs. A jak to potrafi być przydatne zapewne wie każdy ekomersiak 😉

Dla mnie to było totalne odkrycie, gdzie standardowo wchodząc w zakładkę w Google Analitycs i wybierając kanał ruch organiczny ponad 97% ruchu określa nam jako “not provided”, a dzięki tej nakładce proporcje są takie, że tylko 3-4% słów jest określanych jako “not provided”. Teraz na przykład wiem dokładnie po jakich słowach kluczowych generuję najwyższe przychody czy faktyczną liczbę sesji z wyszukiwarki Google (ruchu organicznego) u moich klientów co jest bardzo pomocne w analizie sklepu internetowego pod kątem jego skuteczności.

Koszt narzędzia: Darmowe do 25 URL dla jednej domeny. Pakiet bez limitów URL to 149 $ miesięcznie.

W moim przypadku trafiłem na promocję w której koszt wyniósł 49$ bez żadnych limitów i jest to licencja dożywotnia, więc zdecydowanie było warto z niej skorzystać.


4. Hot Jar  narzędzie do badania użyteczności strony internetowej, które pozwala nam analizować zachowania naszych klientów w trakcie zakupów lub podczas przeglądania oferty w naszym sklepie internetowym. Osobiście wyciągam z tego narzędzia bardzo dużo pod kątem obserwacji z czym klienci mają największy problem i co warto na e-sklepie poprawić. Hotjar oferuje szereg możliwości badania zachowań użytkowników czy to mapy cieplne (heatmaps), nagrywanie zachowań użytkowników podczas wizyt w Twoim sklepie z podziałem na technologię desktop, mobile, rodzaj przeglądarki, rodzaj systemu operacyjnego itd. Dzięki czemu wiemy dokładnie w jaki sposób porusza on kursorem myszki, a także w co konkretnie klika.

Koszt narzędzia: Zaczyna się od 89 $ miesięcznie dla 20 tyś wizyt dziennie, a kończy na 989 $ miesięcznie dla 800000 wizyt dziennie.


5. Google Ads – jest to znany wszystkim ekomersiakom i nie tylko system reklamowy Google. Jeśli chcesz szybko osiągać wyniki jest to idealne narzędzie do tego celu. Jest na tyle znane praktycznie przez każdą osobę, która jest średnio rozgarnięta w branży e-marketingu i e-commerce, że chyba szkoda, bym je bardziej opisywał.

Koszt narzędzia: bezpłatny


6. Senuto – narzędzie do analizy widoczności naszych stron i konkurencji w Google. Nie jest ono jeszcze perfekcyjne od strony UX zwłaszcza przy porównywaniu kilkakrotnie widoczności różnych sklepów internetowych pomiędzy sobą, ale zdecydowanie spełnia moje potrzeby. Na screenie poniżej przykład widoczności ruchu z wyszukiwarki Google dla sklepów internetowych z branży elektroniki takich jak RTV Euro AGD, mediaexpert.pl, x-kom.pl i morele.net. Bardzo przydatną funkcją, którą często wykorzystuje w Senuto poza monitorowaniem jest “Baza słów kluczowych” jeśli przykładowo nie masz aktywnych kampanii w “Google Ads” to dane są bardzo mocno ograniczone, dostęp do tej funkcji pozwala ci na dokładne sprawdzenie ilości zapytań na wybrane słowa kluczowe.

Koszt narzędzia: najtańszy pakiet START zaczyna się od 55 zł, najdroższy pakiet wynosi GOLD 479 miesięcznie. Sam korzystam z wariantu Bronze w kwocie 135 zł miesięcznie. Ceny dotyczą wariantu zakupu pakietu na rok z góry.

Kliknij, aby zobaczyć szczegóły


7. Ahrefs – rozbudowane narzędzie do analizy widoczności, a w szczególności analizy linków. W projektach moich klientów stawiamy zawsze na długofalową strategię, a nie chwilowe wyskoki, stąd tak ważna jest dla mnie strategia content marketingowa + SEO, która poprzez systematyczne inwestycje w ten obszar pozwala nam budować stabilne i stałe źródła przychodów dla klienta. Oczywiście dywersyfikacja źródeł ruchu i przychodu jest niezwykle istotna.

Koszt narzędzia: najtańszy pakiet Lite zaczyna się od 99$ miesięcznie, najdroższy pakiet AGENCY wynosi 999 $ miesięcznie. Sam korzystam z wariantu Standard w kwocie 179$ miesięcznie. Ceny dotyczą wariantu zakupu na miesiąc.


Produktywność

8. Nozbe – mój główny system zarządzania projektami i zadaniami. Moje centrum dowodzenia w którym planuję praktycznie wszystko, najczęściej przenosząc projekty i zadania z notatnika OneNote, gdzie mam stworzony tzw “rejestr wszystkich aktywnych przedsięwzięć”.

Kliknij, aby zobaczyć szczegóły

Drugim kluczowym rozwiązaniem z którego korzystam w Nozbe są kategorie gdzie tworzę już konkretne zadania w oparciu o takie zmienne jak miejsce w którym pracuję, typ zadania np. spotkanie, wysłanie maila, określenie zadania na jutro, dzisiejszy dzień, na cały aktualny tydzień itp. Przykład poniżej na screenie.

Koszt narzędzia: bezpłatny do 5 projektów. Powyżej tej liczby koszt zależy od rodzaju pakietu jaki potrzebujesz. Sam korzystam z pakietu Duo dla dwóch użytkowników i świetnie mi się sprawdza.

Nozbe – aplikacja do zarządzania projektami i zadaniami


9. OneNote – to elektroniczny notatnik od Microsoft. Odpowiednik EverNote. Jest to mój system i centrum przechowywania wszystkich tworzonych przeze mnie treści, a także miejsce w którym prowadzę tzw. Kokpit produktywności czyli rejestr wszystkich aktywnych przedsięwzięć – termin ten poznałem po raz pierwszy dzięki Marcinowi Kwiecińskiemu, który jest ekspertem od produktywności i prowadzi bloga ogarnijchaos.pl

Koszt narzędzia: bezpłatny

Kliknij, aby zobaczyć szczegóły


10. Timeneye – narzędzie to poznałem dzięki  Jackowi Kłosińskiemu. Aplikacja ta pozwala monitorować ile czasu poświęcamy na wybrane zadania i tak na przykład odkąd zacząłem z niego korzystać (maj 2018) wyszło mi, że na samego bloga – tworzenie treści, przygotowanie grafik czy zmiany na blogu poświęciłem już łącznie 56 godzin pracy (sporo się tego nazbierało!). To za co bardzo lubię tą aplikację jest to, że gdy uruchamiam start oznaczający początek pracy nad wybranym projektem w tym przypadku “blogiem” czas, który leci w tle motywuję mnie bardziej do skupieniu się na realizacji zadania, a nie zajmowaniu pierdołami (przeglądanie FB, czytanie portali itp.). Korzystam z darmowej wersji, która w zupełności mi wystarcza.  Aplikacja jest dostępna także na iOS i Andro­ida, dzięki czemu możemy z niej skorzystać w dowolnym miejscu.

Koszt narzędzia: bezpłatny dla 1 użytkownika, pakiet płatny dla zespołów kosztuje 7$ miesięcznie.

Podsumowanie

Do tego, aby być skutecznym w e-commerce czy jakiejkolwiek innej branży z pewnością nie wystarczy wspierać się narzędziami o których piszę lub sam korzystasz w codziennej pracy. Każde z nich daje Tobie dodatkowe możliwości poprawy i lepszej analizy, aby w tym co robisz zawodowo osiągać znacznie lepsze rezultaty, kluczowy jest jednak nieustanny rozwój kompetencji w wielu obszarach, aby stawać się każdego dnia lepszym, bo bez tego daleko nie zajedziesz nie tylko w tej branży, ale i każdej innej. Może frazes, ale takie są fakty 😉

Zobacz także inne wpisy w kategoriach: Platformy e-commerce | Marketing internetowy | Pozycjonowanie sklepu internetowego | UX | Content marketing | Analityka internetowa

Oceń artykuł

Wybierz gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 4.7 / 5. Liczba głosów 33

Brak ocen do tej pory! Bądź pierwszy, który ocenił ten artykuł