Jeśli myślisz o uruchomieniu sklepu internetowego to z pewnością zastanawiasz się które płatności online wybrać i które będą dla ciebie najlepszym wyborem? Na polskim rynku mamy wiele firm z tej branży, ważne, abyś wybrał operatora płatności najlepszego dla ciebie. W tym wpisie podzielę się z tobą na co zwrócić uwagę wybierając go do twojego e-sklepu.

Do największych polskich graczy należą PAYU, Przelewy 24.pl, DotPay.pl, Tpay.pl (dawne Trasnferuj.pl) i wiele innych. Płatności online dają wygodę i komfort zakupów dla klienta upraszczając znacząco proces zakupowy (co wpływa na wzrost konwersji e-commerce), z drugiej strony usprawniają komunikację z klientem (natychmiastowa informacja o opłaceniu zamówienia) automatyzując sprzedaż.

Dlaczego warto dobrze wybrać i negocjować przelewy online?

1. WYŻSZE PRZYCHODY! Czyli konwersja e-commerce

Konwersja w e-commerce to jeden z kluczowych parametrów dla każdego sklepu internetowego. Przekłada się na najistotniejszy dla nas wskaźnik jakim jest realna sprzedaż. Jeśli ze 100 użytkowników jeden dokona zakupu to oznacza, że mamy konwersję na poziomie 1%. Poprawa konwersji do 2% zwiększa nasz przychód dwukrotnie przy tej samej liczbie osób, które odwiedziły nasz sklep online. Słabe rozwiązanie pod kątem UX (prostocie obsługi i czytelności nawigacji) może zniechęcać do zakupów na ostatnim decydującym etapie procesu zakupowego (checkout), co natychmiast przekłada się na nasz biznes. Czasami więc warto poświęcić dziesiąte części procenta na rzecz znanego operatora płatności, który zwiększa już na starcie zaufanie do samego e-sklepu.

Przy dużych sklepach internetowych rekomenduję posiadanie minimum dwóch form płatności online czyli np. PAYU i DotPay.pl. Wynika to z faktu, że klienci mają swoje preferencje i umożliwienie im skorzystania z alternatywy, którą lubią przekłada się na konwersję, a co za tym idzie sprzedaż.

2. MNIEJSZE KOSZTY! To co wynegocjujesz to twoja OSZCZĘDNOŚĆ!

Stawki prowizji potrafią się znacząco różnić. Z obecnych warunków na start dla nowych klientów jest to najczęściej stawka na poziomie 2,45% prowizji od transakcji + nadal sporo firm dorzuca do tego 30 groszy za każdą transakcję.

Zdecydowanie warto szukać procesora płatności, który oferuje z jednej strony najlepsze warunki, jest rozpoznawalny (zwiększa zaufanie) czyli klienci chętniej będą skłoni do zakupu, pamiętając przy tym o prostocie i łatwości obsługi płatności online. Warto negocjować warunki i nie bać się tego, biorąc pierwszą lepszą ofertę, którą operator nam zaproponuje i myśląc, że więcej już nie zyskasz. Zachęcam do wysłania zapytania ofertowego do każdej ze znanych firm od płatności online i porównania wszystkich ofert względem siebie.

Kluczowe informacje do przygotowania oferty dla ciebie:
  • szacowane obroty twojego e-biznesu
  • wartość koszyka czyli na ile szacujecie średnią wartość zamówienia w twoim e-sklepie
  • planowana ilość zamówień (transakcji) miesięcznie
  • twoja branża

Tutaj w szczególności bardzo dużą przewagę mają rozpoznawalne marki z potencjałem sprzedażowym (w szczególności retail), które wręcz mogą dyktować warunki współpracy z operatorem płatności.

Dodam, że różnice w stawkach potrafią być kolosalne, osiągnięcie prowizji na poziomie 1% i mniej jest jak najbardziej realne (choć tutaj już jest ważne, aby stał za tym jakiś realny potencjał biznesowy). Bierzcie to pod uwagę analizując i negocjując oferty z operatorami płatności online.

TYLE MOŻESZ ZAOSZCZĘDZIĆ!

Pamiętajcie o tym, że negocjując stawkę np. 2,45% będzie ona z wami przez kolejne miesiące lub nawet lata rozwoju waszego sklepu internetowego. Czyli to co wynegocjujecie teraz będzie procentowało na przyszłość. Przykładowo jeśli osiągacie obroty na poziomie 100 tyś zł miesięcznie wyłącznie przez procesor płatności oddajecie co miesiąc 2450 zł.


“Wynegocjowanie stawki na poziomie 1,5% prowizji daje nam już oszczędność miesięczną na poziomie 950 zł dzięki czemu rocznie oszczędzamy 11400 zł.


Chyba więc warto nie odpuszczać tylko twardo negocjować! Ja tam wolę wybrać się na rodzinne wakacje za tą kwotę ;)”

Dodam, że negocjując warunki dla nowego sklepu internetowego, który nie miał za sobą żadnej historii i brandu osiągnąłem bez problemu stawkę poniżej 1,5%. Więc i ty możesz! Oczywiście warunki można zawsze renegocjować, gdy osiągamy coraz większą skalę biznesu.

Więcej na ten temat pojawi się w kolejnych wpisach gdzie dokładnie przedstawię jakie stawki poszczególne firmy oferują klientom na start.

5/5 (2)

Oceń wpis