Koniec roku to czas podsumowań i planów na kolejny. Wraz z zbliżającym się nowym rokiem prezentuje dla ciebie najważniejsze trendy e-commerce w 2018 roku.  Dane zostały oparte o najnowszy raport przygotowany przez OEX Divante. E-commerce to branża o wysokiej dynamice rozwoju, której globalny wzrost na świecie wzrośnie w ciągu 4 lat aż o 50%, a do 2021 roku globalna sprzedaż e-commerce dla rynku B2C będzie już wynosiła łącznie 15,5%. Aktualnie ten poziom kształtuje się na około 10%.

Wraz z mijającym określane są nowe trendy na kolejny rok, które się czasami sprawdzają, a czasami kompletnie nie. Najnowszy raport trendy e-commerce w 2018 przygotowany przez OEX Divante porusza kilka istotnych aspektów i trendów, które wskazują sami e-commerce managerowie.

Jakie były trendy e-commerce w 2017 roku?

Na początek podzielę się z tobą jak to wyglądało dla 2017 roku. Jakie inwestycje podejmowali ekomersiaki w mijającym już roku.


Hosting w chmurze, content marketing i automatyzacja mailingu to były najważniejsze inwestycje w 2017 roku.

Pozycję lidera lidera zajęły hosting w chmurze i content marketing – zostały one wskazane przez 38% respondentów. Niewiele niżej znalazła się automatyzacja mailingu – 33% więc jak widać mail jako kanał komunikacji z klientem jeszcze nie umiera i jeszcze długo nie zginie 🙂 Kolejną pozycję zajęły rozwiązania z zakresu Bussines Intetelligence 31%, a także Marketplace.

Na kolejnych miejscach ulokowały się content cyfrowy, darmowa wysyłka i zwroty i pozycja, którą zamykam trendy w 2017 czyli omnichannel o którym wszyscy mówią, a którego z mojej perspektywy na polskim rynku jeszcze nie ma.

Jakie będą trendy w e-commerce w 2018 roku?

Trendy e-commerce w 2018 roku

Lista najpopularniejszych trendów e-commerce w 2018 roku

Liderem wśród inwestycji wśród e-commerce managerów w 2018 jest zdecydowanie content marketing – 33%, który utrzymał jedną z topowych pozycji także w stosunku do ubiegłego roku. Z mojej perspektywy jest to nadal bardzo mocno lekceważony i niedoceniany przez większość sklepów internetowych element w strategii, które bardzo często są nastawione na tu i teraz, bez patrzenia na to perspektywicznie. Oczywiście bardzo często wynika to z nacisku zarządu lub właściciela na wyniki sprzedażowe tu i teraz wskutek czego budżety są alokowane głównie na działania mające dać efekt natychmiastowy, a nie długofalowy.


Content Marketing najważniejszym obszarem w 2018 roku zainteresowania e-commerce managerów

Łącząc content marketing z analizą danych wraz z Big Data oraz machine learning mamy prawdziwy kombajn możliwości, który może być realnym “game changerem”. Na drugiej pozycji uplasowały się Big Data, Bussines Inteligence, automatyzacja mailingu. Nowym trendem, który się pojawia się w 2018 roku są chatboty.

Jakie trendy biznesowe zrewolucjonizują rynek e-commerce w perspektywie kolejnych 5 lat?

Według respondentów tego raportu jako główne trendy wskazywane są: Business Intelligence i Artificial Intelligence, które  będą najlepszymi narzędziami dla retailu w dłuższej perspektywie.

Jakie są perspektywy dla rozwoju e-commerce globalnie dla B2C?

Wykres trendów wzrostu sprzedaży e-commerce B2C w skali globalnej

Źródło: https://www.statista.com/statistics/534123/e-commerce-share-of-retail-sales-worldwide/

Rok 2017 był czasem w którym udział sprzedaż online vs. sprzedaż offline przekroczył 10%. Według prognoz na 2021 będzie on już wynosił 15,5%.  Dane te pokazują, że globalnie wzrost całego e-commercu na świecie wzrośnie w ciągu 4 lat aż o 50%.

10 najpopularniejszych sklepów internetowych na świecie w oparciu o ruch na stronie:

  1. Amazon
  2. Taobao
  3. Ebay
  4. Tmall
  5. Aliexpress
  6. Jd.com
  7. Walmart
  8. Mercadolivre
  9. Rakuten
  10. Allegro

Źródło: https://www.similarweb.com/top-websites/category/shopping

 

Cały raport można pobrać ze strony: http://go.divante.co/ecommerce-trends-2018/

5/5 (6)

Oceń wpis