Cześć! Nazywam się Michał Pieprzak i jestem ekomersiakiem 🙂
Kim jestem?
Góral urodzony w Zakopanem. Od 6 lat mieszkam we Wrocławiu, a wcześniej przez wiele lat w Warszawie. Prywatnie jestem szczęśliwym tatą dwóch zwariowanych córeczek Oliwki i Mai, 3-letniego synka Aleksa no i oczywiście przykładnym partnerem – przynajmniej tak brzmi oficjalna wersja! 🙂
Przez lata pracowałem jako szef działów e-commerce w dużych sieciach retailowych, gdzie byłem odpowiedzialny za rozwój sklepów internetowych. Między innymi w takich firmach jak:
- Atlantic – jedna z najbardziej znanych marek bielizny w Polsce (ponad 80 sklepów w okresie, gdy pracowałem)
- Drogerie Natura – jedna z największych sieci drogeryjnych w Polsce (ponad 270 sklepów na terenie całej Polski)
- Dr Max – jedna z dwóch największych sieci aptecznych w Polsce (ponad 550 aptek stacjonarnych). Największa sieć apteczna w Europie Środkowo-Wschodniej mająca ponad 2000 aptek.
Po latach pracy w korporacjach od początku 2020 roku przeszedłem na swoje jako konsultant i doradca e-commerce, aby móc zacząć realnie pomagać klientom, gdzie odkryłem jak wiele sprawia mi to frajdy!
Czasami moje publikacje pojawiają się w prasie biznesowej i branżowej między innymi w „Puls Biznesu„, „Rzeczpospolita„, czy magazyn „E-commerce w Praktyce„.
Występuje lub występowałem jako prelegent lub uczestnik panelów dyskusyjnych na konferencjach branżowych jak np. I Love Marketing, Retail Challenge, Retail Channel 360, Meet Magento i innych.
Dotychczasowe efekty współpracy z klientami
Średni wzrost miesięcznej sprzedaży w sklepach internetowych klientów wynosi 167%
Łączny wzrost sprzedaży klientów – 180 mln zł. Co daje im w przychodach 360 mln zł
Stworzenie od zera nowej marki i sklepu internetowego dla klienta, który po 30 miesiącach współpracy generuje ponad 35 mln zł rocznie sprzedaży
W czym mogę Ci pomóc?
Jestem konsultantem i doradcą e-commerce pomagającym w tworzeniu i rozwoju skutecznych sklepów internetowych moich klientów.
W jakich obszarach mogę ci pomóc?
- tworzenie strategii marketingowej
- optymalizacja strony pod kątem zwiększania sprzedaży i budowania zaufania
- rekomendacja rozwiązań zwiększających sprzedaż
- rekomendacja skutecznych i sprawdzonych agencji, freelancerów zwiększających sprzedaż w sklepach internetowych, z którymi na stałe współpracuję (SEO i SEM). 90-95% agencji jest nieskutecznych!
- analiza efektywności prowadzonych działań marketingowo-sprzedażowych
- Analiza efektywności freelancera lub agencji: SEO, SEM
- wsparcie w wyborze optymalnej platformy e-commerce i agencji
- analiza efektywności stawek i prowizji współpracy z partnerami np. płatności online, kurierzy. Najczęściej u 90% klientów je poprawiam.
- układanie procesów biznesowych, logistyka itd.
- optymalizacja efektywności biznesowej
- wsparcie w rekrutacji specjalistów i menadżerów e-commerce
Jest to mikst wszystkich elementów biznesowych związanych z e-commerce, które zostały wymienione powyżej, ale nie tylko mające na celu zwiększyć sprzedaż, poprawić procesy biznesowe i ich optymalizację w sklepie internetowym.
Współpracowałem z:
Wyniki klientów
Średni wzrost sprzedaży moich klientów to 167% od momentu rozpoczęcia współpracy ze mną.
To z czego mam naprawdę wielką frajdę to, że wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie mogę realnie pomagać polskim firmom i ich właścicielom.
Dotychczas po przejściu na swoje pomogłem w sklepach internetowych klientów zwiększyć sprzedaż o 180 mln zł, co dało im łączną wartość sprzedaży 360 mln zł.
Przykładowo dwa z nich uratowałem już przed zamknięciem, gdzie aktualnie generują średnio 350-500 tys. zł sprzedaży miesięcznie przy miesięcznym zysku na poziomie 50-70 tys. zł, a gdy zaczynaliśmy współpracę było to 40-50 tys. zł sprzedaży. Daje mi to naprawdę mnóstwo satysfakcji, że realnie mogę pomagać innym w rozwoju ich biznesów.
Dotychczasowe sklepy internetowe moich klientów zwiększyły swoją sprzedaż od 100% do 3500%. Średni wzrost sprzedaży klienta wynosi 167%.
Nie sama sprzedaż i wyniki są tutaj z mojej perspektywy najważniejsze, ale właśnie satysfakcja z pomagania innym i naprawdę duża wdzięczność klientów za to, że im pomogłem w rozwoju ich biznesów.
Przykładowe case study klientów:
- Jak zwiększyć sprzedaż e-commerce z 0,5 mln do 5 mln zł rocznie w 24 miesiące?
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym o 1600% w 6 miesięcy?
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym o 427% w cztery miesiące?
- Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie o 118% w 3 miesiące?
Takich przykładów klientów ze znacznymi wzrostami po kilkaset procent jest zdecydowanie więcej, dlatego systematycznie będę się z Tobą starał dzielić kolejnymi praktycznymi artykułami z case study, oczywiście w miarę moich możliwości czasowych.
O czym piszę na blogu?
Na blogu dzielę się tym jak możesz stworzyć i rozwinąć świetnie prosperujący sklep internetowy, który będzie dla ciebie zarabiał, a przy tym stanowił wartość dla klienta.
Jeśli szukasz inspiracji i sprawdzonych pomysłów na uruchomienie i rozwój własnego sklepu internetowego to jestem przekonany, że jest to blog dla Ciebie!
Na blogu dzielę się swoją wiedzą praktyczną, pasją i doświadczeniem, związanym z tworzeniem, zarządzaniem i rozwijaniem sklepów internetowych. Pokazuję konkretne sposoby i praktyki, które pomogą Wam zmienić wasze podejście do e-commerce. Będę się dzielił moimi sposobami na zwiększanie produktywności własnej i budowaniu zespołu, który pozwoli wam odnieść sukces.
Blog o e-commerce powstał po to, aby inspirować, edukować i wspierać ludzi takich jak Ty we wczesnych, a także późniejszych etapach rozwoju sklepu internetowego. Piszę o e-commerce czyli szeroko pojętym handlu internetowym. Poprzez dostarczanie wartościowych porad, materiałów i narzędzi pomogę Ci w zbudowaniu, uruchomieniu i rozwinięciu twojego sklepu internetowego.
Dlaczego to robię?
W Polsce każdego roku powstaje 6-8 tysięcy sklepów internetowych z których 80% upada w ciągu 2-3 lat. Biorąc pod uwagę, że w Polsce w sposób ciągły działa 23 tysiące sklepów internetowych. To odsetek upadających jest niezwykle wysoki! Główną przyczyną upadku tych startupów e-commercowych jest brak doświadczenia małych i średnich firm w zakresie znajomości e-commerce.
Wspieranie i pomoc innym daje mi mnóstwo frajdy, ale nie tylko po to przecież zakładałem tego bloga. Piszę i dzielę się z tobą po to, żeby zmienić Wasz sposób myślenia i patrzenia na e-biznes i dać wam realną wartość, która będzie się przekładała na realne korzyści dla ciebie i twojego klienta.
Najważniejszą lekcją, jaką chcę, abyś wyciągnął/ła z bloga to rusz się: miej konkretny plan + strategię i zacznij w końcu działać!
Współpraca
Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozwoju lub poukładaniu Twojego sklepu internetowego skontaktuj się ze mną i sprawdź w czym mogę Ci pomóc?
Jeśli jesteś zainteresowany współpracą przejdź TUTAJ lub kliknij w baner poniżej.
Więcej informacji o mnie znajdziesz tutaj: Linkedin i Facebook.