Płatności online to standard dla każdego sklepu internetowego. Na polskim rynku przybywa nowych graczy i coraz trudniej jest zdecydować się z kim współpracować. W tym celu stworzyłem ranking płatności online, gdzie porównuję prowizje i stawki dla firm, które polecam. Przygotowałem dla ciebie ranking płatności online oparty o cztery różne typy sklepów internetowych ze względu na wysokość przychodów osiąganych w skali miesiąca.

W artykule czeka na Ciebie niespodzianka i NIŻSZA PROWIZJA na płatności online 🙂

Do najbardziej rozpoznawalnych graczy na polskim rynku należą payU, Przelewy24.pl, DotPay.pl, Tpay.pl (dawne Transferuj.pl), gdzie cały czas pojawiają się kolejni gracze. Coraz więc trudniej zdecydować się na wybór tego najważniejszego procesora płatności, gdzie zróżnicowanie proponowanych przez te firmy stawek i prowizji potrafi być kolosalne.

W tym celu stworzyłem ranking płatności online w oparciu o identyczne parametry i kryteria celem wyboru najlepszej firmy do współpracy. Każdy z nas jest w różnej fazie rozwoju, jeden dopiero zaczyna, a inny już generuje 1 mln złotych przychodów miesięcznie. Ranking został przekrojowo dostosowany do każdej z tych grup.

Ranking płatności online – porównanie prowizji

Założenia

Przyjęte założenie dla stworzenia tego rankingu to cztery rodzaje sklepów internetowych, które są na zupełnie różnych etapach rozwoju sklepu internetowego. Każdy z nich generuje różnego rodzaju obroty w skali miesięcznej, mają zupełnie inny asortyment i są bardzo różne od siebie pod kątem wartości koszyków zakupowych. Co będzie decydowało o kształcie ostatecznej prowizji dla klienta.

W tym celu wysłałem zapytanie mailowe anonimowo do poszczególnych firm w oparciu o cztery różne kryteria. Celowo wysłałem je jako osoba niepowiązana z e-commerce tak, abym nie dostał z automatu znacznie lepszych stawek z racji znajomości i współpracy z tymi firmami.

I wariant – zupełnie nowy sklep internetowy, deklarowany obrót 30 tys. złotych. 300 zamówień miesięcznie. 

Pierwszy wariant to prowizja dla sklepu, który dopiero zaczyna przygodę z e-commerce. Mamy tutaj klienta, który estymuje i deklaruje określone wpływy w skali miesiąca. Przyjęty został obrót miesięczny na poziomie 30 tyś złotych.  Wartość koszyka na poziomie 100 zł, branża wyposażenie wnętrz.

II wariant – sklep internetowy, który jest już na rynku od roku i deklaruje obrót miesięczny na poziomie 100 tys. złotych. Wartość koszyka 100 zł. 1000 zamówień miesięcznie, branża książki specjalistyczne.

Drugi wariant to już sklep istniejący na rynku od dwóch lat, który generuje sprzedaż na poziomie 100 tyś złotych miesięcznie. Specjalizuje się w książkach z segmentu rozwoju osobistego.

III wariant – sklep internetowy będący na rynku od 2-3 lat, który generuje obrót miesięczny na poziomie 0,5 mln zł.

Ten e-sklep specjalizuje się w sprzedaży odzieży biznesowej – garnitury, marynarki, koszule itp. I jest rozpoznawalnym brandem w swojej branży. Wartość koszyka jest na poziomie 250 zł. Generuje 2000 zamówień miesięcznie.

IV wariant – sklep internetowy będący na rynku od 4-5 lat, który generuje obrót miesięczny na poziomie 1 mln złotych.

To już jest wariant dla dojrzałego sklepu internetowego, który ma już ustaloną reputację w swoim segmencie i jest na rynku od kilku lat, generując miesięcznie 1 mln złotych, wartość koszyka na poziomie 150 zł. Ilość zamówień w skali miesięcznej 6666. Branża: obuwie.

 


Dla czytelników bloga SPECJALNA OFERTA na płatności online 🙂

Korzystając z tego linka: https://ekomersiak.pl/tpay 

Otrzymasz prowizję 0,9% na wszystko w Tpay bez dodatkowych kosztów za transakcję + opłatę aktywacyjną w cenie 10 zł 🙂 . Oprócz tego 4 darmowe wypłaty, każda kolejna za 1 zł + zwroty w cenie 0,5 zł. 


 

RANKING PŁATNOŚCI ONLINE

Wariant nr 1nowy sklep internetowy. Obrót miesięczny 30 tyś. złotych. Ilość zamówień 300, wartość koszyka – 100 zł, branża wyposażenie wnętrz.

Ranking Firma Stawka (% od obrotu)
1.  Blue Media  1,49%
2.  PayU  1,55 %
3.  Przelewy24.pl 1,55 %
4.  Tpay 1,59%
5.  PayLane  1,7% + 20 groszy od transakcji
6.  GoPay  1,2% + 50 groszy od transakcji
7. DotPay brak oferty

 

Zwycięzca w kategorii sklep do 30 tyś zł: Blue Media

Najlepszą ofertę dla nowego sklepu internetowego o niewielkich obrotach do 30 tyś zł proponuje na start Blue Media. Pozostałe firmy oferują zbliżone stawki do siebie. Zdecydowanie odbiega tutaj PayLane, który oprócz 1,7% dodatkowo oczekuje jeszcze 20 groszy od każdej transakcji.


Wariant nr 2sklep internetowy od roku na rynku. Obrót miesięczny 100 tyś. złotych. Ilość zamówień 1000, branża książki specjalistyczne.

Ranking Firma Stawka (% od obrotu)
1. PayU 1,2%
2. Blue Media  1,35%
3. Tpay 1,39%
4. Przelewy24.pl 1,55 %
5. PayLane 1,5% + 20 groszy od transakcji
6. GoPay  1,2% + 50 groszy od transakcji 
7. DotPay brak oferty

 

Zwycięzca w kategorii sklep do 100 tyś zł: PayU

W kategorii sklepów z obrotem do 100 tysięcy złotych najlepszą ofertę ma zdecydowanie PayU. Najsłabiej wypadły PayLane i GoPay, którzy pobierają dodatkową opłatę od każdej transakcji. Każdą firmę, która pobiera ekstra opłatę od każdej transakcji z automatu pozycjonowałem niżej od reszty, bo z mojej perspektywy to już powinna być przeszłość, która już nie powinna mieć miejsca. Jedynie DotPay nie zdążył przez blisko 3 tygodnie przesłać oferty.


Wariant nr 3 sklep internetowy będący na rynku od 2-3 lat, który generuje obrót miesięczny na poziomie 0,5 mln zł. Ilość zamówień 2000 miesięcznie, wartość koszyka 250 zł.

Ranking Firma Stawka (% od obrotu)
1. PayU 0,95%
2.  Blue Media 1,2%
3. PayLane 1,2%
4.  Przelewy24.pl 1,55%
5. GoPay 1,2% + 50 groszy od transakcji
6. Tpay Brak oferty
7. DotPay Brak oferty

 

Zwycięzca w kategorii sklep od 0,5 mln zł: PayU

Brak  jakiekolwiek oferty z Tpay. Firma uznała, że skoro nie chce podać danych firmy to jestem konkurencją. Pokrętne podejście 🙂 Także DotPay wogóle nie przesłał żadnej oferty dla obrotów 0,5 mln zł.

W przypadku DotPay wyraźnie poprosiłem o ofertę dedykowaną z osobna, a otrzymałem ofertę dla wszystkich sklepów sumarycznie czyli liczoną dla całości obrotu z nich wszystkich a więc 1,83 mln zł, której nie mogłem uwzględnić z tego względu w zestawieniu.

Pomimo przypominania z prośbą o ofertę w rozbiciu z osobna o którą prosiłem takowej nie otrzymałem. W tym wariancie również najlepsze jest PayU.


Wariant nr 4 sklep internetowy będący na rynku od 4-5 lat, który generuje obrót miesięczny na poziomie 1 mln zł. Ilość zamówień 6666 miesięcznie, wartość koszyka 150 zł.

Ranking Firma Stawka (% od obrotu)
1.  PAYU 0,85%
2.  PayLane 1,00%
3.  Blue Media 1,10%
4.  GoPay 1,2% + 50 groszy od transakcji
5.  Przelewy 24.pl 1,55%
6. Tpay Brak oferty
7. DotPay Brak oferty

 

Zwycięzca w kategorii sklep dla 1 mln zł: PayU

Firma TPay nie przesłała w ogóle stawek dla tego wariantu tłumacząc to tym, że uznają mnie za konkurencję, bo nie chcę podać nazwy firm i nie przedstawią ofert dla tego wariantu.

Natomiast przelewy24.pl i GoPay zaproponowały wyłącznie stałą stawkę bez względu na obrót tłumacząc to również brakiem danych o firmie. Generalnie dziwne podejście od strony biznesowej. Zwycięzcą bezapelacyjnym jest tutaj PAYU.


PODSUMOWANIE

Ten wpis miał się ukazać już kilka tygodni temu, ale aż tyle czasu zajęło otrzymanie ofert od poszczególnych firm, aby móc stworzyć ranking płatności online, gdzie i tak niektórych wariantów i ofert zabrakło.

Najbardziej jestem zaskoczony bardzo niską jakością obsługi działów klienta i sprzedaży. Zawsze kontaktuje się z osobami decyzyjnymi w ramach poszczególnych firm, więc nie zdawałem sobie sprawy ze skali jak to wygląda w praktyce.

W przypadku większości podmiotów na ofertę musiałem czekać dłuższy czas i dopytywać się po kilka razy, aby w końcu ją otrzymać, gdzie w niektórych przypadkach dopiero po ponad 2 tygodniach została wysłana. Jak widać firmy w pełni wyznają podejście „Klient nasz Pan” 😀

Przykładowo firmę DotPay po ponad dwóch tygodniach braku wysłania oferty i przypominania się po wielokroć po prostu odpuściłem, gdy już dostałem ofertę po przypomnieniu, dotyczyła ona wyłącznie całości obrotu ze wszystkich sklepów, a miała być dla każdego sklepu z osobna.

Także zaskakuje brak  jakiekolwiek oferty z Tpay dla wariantów nr 3 i 4. Firma uznała, że skoro nie chce podać danych firmy to jestem pewnie ich konkurencją. Dosłownie tak mi napisano. Pokrętna logika 🙂

Od Przelewy24.pl po ciężkich bojach i mojej interwencji do Dyrektora Sprzedaży i Marketingu dostałem w ogóle ofertę standardową gdzie wszystkie stawki były na identycznym poziomie 1,55%.

Gdy go poinformowałem, że to, co otrzymał mój znajomy (czyli anonimowo ja) to nieporozumienie (1,55% dla wszystkich wariantów),  to otrzymałem bardzo dobrą ofertę, której jednak w tym zestawieniu nie mogłem uwzględnić z racji tego, że była tutaj moja ingerencja więc oferta nie byłaby obiektywna względem pozostałych anonimowych zgłoszeń.

Podejście jest tym bardziej jest to szokujące, że potencjalne obroty miesięczne są bardzo dobre jak na polski rynek dla wariantów nr 3 i 4 , więc na takich klientach powinno firmom w szczególności zależeć. Jak widać i to nie przemawia za szybkim i konkretnym podejściem do klienta.

Nawet nie wyobrażam sobie, jakie są czasy reakcji i jakość obsługi na zapytania małych klientów i sklepów. Jestem tym bardzo negatywnie zaskoczony z perspektywy klienta, bo dla mnie jakość obsługi i podejścia do klienta jest fundamentem w biznesie, szokuje mnie, że tak do tego podchodzi większość firm.

Generalnie w rankingu dla wszystkich wariantów zdecydowanie najlepiej wypadło PayU, które wygrało w trzech najważniejszych poziomach, jeśli chodzi o obroty wariantach. Natomiast szybkość przedstawienia oferty również była daleka od ideału (blisko dwa tygodnie od pierwszego zapytania i to po ponownym przypomnieniu z mojej strony).

Pamiętaj jednak proszę o tym, że proponowane przez firmy stawki są tylko punktem wyjścia do dalszych negocjacji. Te stawki można zdecydowanie negocjować w dalszych rozmowach.

Zaznaczam, że stawki, które jestem w stanie sam wynegocjować są na dużo lepszych warunkach  z racji znajomości rynku i kontaktów z firmami, ale celem było pokazanie jakie oferty otrzyma na starcie normalny klient dla poszczególnych wariantów obrotów miesięcznych. Reszta zależy już tylko od ciebie co z tego uda się jeszcze dodatkowo wynegocjować dla siebie.

Życzę powodzenia w negocjacjach, a przy tym mnóstwa cierpliwości, bo może być niezbędna 😉 Do osób odpowiedzialnych za decyzyjność i jakość obsługi sprzedażowej w większości z wymienionych firm Panowie/Panie ogarnijcie ten wasz biznes, bo jest co poprawiać.

Tracicie w ten sposób mnóstwo klientów…

Oczywiście, jeśli będziesz potrzebować wsparcia w negocjacji warunków na płatności online napisz do mnie na [email protected], a w miarę możliwości czasowych postaram Ci się pomóc 😉

U 96% firm, które poprosiły mnie o wsparcie byłem w stanie wynegocjować znacznie lepsze warunki!

Oceń artykuł

Wybierz gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba głosów 100

Brak ocen do tej pory! Bądź pierwszy, który ocenił ten artykuł