Jak to w życiu bywa jak się coś zaczyna to musi się prędzej czy później skończyć 🙂 Po 3 latach i 6 miesiącach pracy jako szef działu e-commerce w jednej z dwóch największych sieci aptecznych w Polsce – Dr. Max opuszczam jej szeregi. Z jednej strony jest mi smutno, bo opuszczam “swoje dziecko”, które stworzyłem od zera, z drugiej uważam, że sporo wraz z zespołem zrobiliśmy o czym więcej przeczytasz w samym artykule, jednak zdecydowanie przyszedł czas na zmiany do których dojrzewałem już od bardzo dawna! Dlatego podjąłem decyzję, że przechodzę w 100% na swoje!

Teraz moim celem będzie wykorzystać zdobyte doświadczenia i wiedzę w pomaganiu firmom na każdym etapie ich rozwoju e-biznesu. Branża e-commerce dynamicznie się rozwija z roku na rok co jest efektem dużej transformacji cyfrowej jaka ma miejsce w Polsce i na świecie. Wiele firm niestety przegapiło ten moment i będę chciał im pomóc ten czas nadrobić!

Zdobyte doświadczenie w e-commerce będę chciał przełożyć na znacznie szerszą skalę wsparcia i pomocy dla małych, średnich i dużych firm w rozwoju i uporządkowaniu ich biznesu 🙂


Skąd taka decyzja?

Pewnie się zastanawiasz dlaczego podjąłem taką decyzję? Muszę się przyznać, że ta decyzja dojrzewała we mnie już od kilku miesięcy, gdzie poza rodziną, wiedziała o tym również jedna z bliskich mi osób w Dr. Maxie 😉 Była to zdecydowanie przemyślana decyzja oparta o konkretny plan działania.

W skrócie od teraz będę pomagał firmom, które mają problemy z rozwojem sklepów internetowych i układaniu tego biznesu od A do Z, bo jest tutaj naprawdę jeszcze bardzo dużo do zrobienia na wielu polach 🙂 Bardzo istotnym czynnikiem było dla mnie również poczucie bycia sterem i żeglarzem na własnym statku, dlatego też ją podjąłem.

Jak wiadomo przejście na swoje to z pewnością odważna, a przy tym ryzykowna decyzja zwłaszcza mając dużą rodzinę (dwie córeczki: 3 i 5 lat oraz synka mającego 3 miesiące). Dlatego zdecydowanie łatwiej mi było to zrobić, bo miałem tutaj pełne wsparcie mojej drugiej połówki! Bardzo Ci za to dziękuje kochanie 🙂 Większość z nas boi się tak dużych zmian i utraty stabilności czyli w moim przypadku rezygnacji ze stanowiska Dyrektora w jednej z największych sieci retailowych w Polsce (ponad 500 sklepów), dlatego tak istotne było dla mnie wsparcie mojej rodziny, bo bez tego bym się na taki krok z pewnością nie zdecydował.

Właśnie dlatego podjąłem decyzję, że wychodzę z mojej “złotej klatki” jaką jest etat, bo nie chciałbym przez kolejne lata żałować, że nie spróbowałem jak miałem ku temu okazję! Dlatego dziękuje firmie Dr. Max za osiągnięte wspólnie porozumienie, które pozwala mi już teraz zacząć rozwijać własny biznes. Zgodnie z kontraktem moja umowa wygasa z końcem 2019 roku, natomiast firma zwolniła mnie znacznie wcześniej, ze świadczenia usług z dniem 4 października, czyli jest to w praktyce mój drugi dzień, gdy jestem na swoim:)

Oczywiście zdaje sobie sprawę, że przede mną będzie znacznie trudniejszy kawałek chleba, gdzie co miesiąc nie wpada “stała wypłata”, ale biorę to na siebie ze wszystkimi tego plusami i minusami.

To co istotne to jest wdrażany aktualnie konkretny plan działania, który będę teraz konsekwentnie realizował! Co wynika przede wszystkim z mojego podejścia do produktywności, a także podejścia biznesowego.

Zdaje sobie sprawę, że przede mną ciężka praca czyli krew, pot i łzy, ale jeszcze nigdy nie miałem tak klarownej wizji tego co chcę robić! Chcę przede wszystkim pomagać firmom, które mają problemy w poukładaniu, wdrożeniu lub rozwoju projektów e-commerce.

Fenomenem jest dla mnie to, że tylko w momencie złożenia wypowiedzenia mój mózg automatycznie przestawił się na poranne wstawanie, gdzie budzę się już o godz. 5:00 rano bez potrzeby korzystania z budzika 🙂


Trudne początki

Apteka internetowa to najtrudniejszy projekt, jaki do tej pory realizowałem i zdecydowanie największe wyzwanie, jakie do tej pory miałem! Obok branży alkoholowej nie znam żadnej tak trudnej branży jak apteka internetowa w polskim e-commerce. Biorąc pod uwagę całkowity zakaz reklamy, jaki obowiązuje dla tej branży, a dodatkowo z regulacjami i obostrzeniami prawnymi jakie jej dotyczą jest naprawdę bardzo trudno budować i rozwijać ten biznes w Polsce.

Nie wspominając o całkowitym zakazie reklamy jaki obejmuje apteki internetowe. Był to naprawdę zupełnie inny świat od tego co robiłem we wcześniejszych sklepach internetowych, ale z perspektywy czasu muszę przyznać, że bardzo dużo mnie to nauczyło. 

W Dr. Max byłem odpowiedzialny za każdy najdrobniejszy element biznesu począwszy od stworzenia i rozwoju marki, pod którą projekt funkcjonował.

Jednym z nich było znalezienie i określenie sposobu wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli zdefiniowania Unikalnej Propozycji Sprzedaży dla klienta, czyli tzw. USP z ang. Unique Selling Proposition. O tym, czym jest USP przeczytasz więcej TUTAJ. 

Niektóre z wielu obszarów zrealizowanych w ramach apteki internetowej Dr.Max:

  • Stworzenie nowej marki – eapteka.pl
  • Analiza rynku i konkurencji
  • Stworzenie strategii biznesowej i określenie USP
  • Stworzenie zespołu, rekrutacja
  • Wdrożenie sklepu internetowego (IT, integracje)
  • Logistyka
  • Oferta produktowa
  • Obsługa klienta
  • Rozwój sprzedaży i marketingu

Podsumowanie pracy w Dr.Max

W związku z jej zakończeniem chciałbym się z Tobą podzielić na koniec tym co przez ten czas wspólnie zrealizowaliśmy z zespołem e-commerce:

1. Wzrost miesięczny przychodów o 3000%  

Wzrost ten został osiągnięty z całkowitym zakazem reklamy internetowej.

2. Osiągnięcie poziomu 1 mln sesji miesięcznie

Było to efektem bardzo dobrze zaplanowanej i zrealizowanej strategii Content Marketingowej powiązanej z SEO. Sam dokument dotyczący strategii content marketingowej zawierał ponad 100 stron. Pod kątem ruchu organicznego z wyszukiwarki Google osiągnęliśmy w ciągu 2 lat pozycję TOP 5 aptek internetowych w Polsce.

3. Realizacja planu sprzedaży – powyżej budżetu

Jak pewnie się domyślasz w korporacji końcowym wyznacznikiem pracy jest realizacja określonych celów sprzedaży. I tutaj mogę powiedzieć, że jesteśmy z zespołem na plusie! Szczegółami niestety nie mogę się z Tobą podzielić.


3. Nominacje w dwóch konkursach zagranicznych: International Performance Marketing Awards 2019 i European Search Awards 2019.

International Performance Marketing Awards 2019- "Best content marketing campaign"

International Performance Marketing Awards 2019 – “Best content marketing campaign”

European Search Awards 2019

European Search Awards 2019 – “Best Use of content marketing”


4. Nominacja w polskim konkursie “E-commerce Polska Awards 2017”

E-commerce Polska Awards 2017 nominacja w kategorii "Najbardziej cyfrowe apteki" - TOP3

E-commerce Polska Awards 2017 nominacja w kategorii “Najbardziej cyfrowe apteki” – TOP3


5. Wdrożenie funkcjonalności “Social Shopping”, która została uznana przez Magento za innowację w 2018 roku.

Magento to największa platforma e-commerce na świecie, gdzie już kilka dużych sklepów to rozwiązanie od nas również skopiowało w tym dwie największe apteki internetowe w Polsce – aptekagemini.pl i apteka-melissa.pl. Rozwiązanie to było prezentowane na Meet Magento Europe 2028 w Barcelonie w październiku zeszłego roku.

Przeczytaj więcej na temat tego rozwiązania: https://ekomersiak.pl/social-shopping-jak-wymyslilem-funkcjonalnosc-ktora-zostala-innowacja-magento-2/


6. Opinie klienta –  na końcu to, co dla mnie jest najważniejsze! 🙂 

Poniżej podsumowanie opinii opartych o kilkanaście tysięcy ankiet wysłanych do klientów z Ceneo, którzy dokonali zakupu w aptece internetowej  DrMax.pl, gdzie odpowiadali na pytanie “Jak oceniasz zakupy w naszym sklepie?“. Bardzo mnie cieszą takie wyniki, bo jest to kwintesencja naszej pracy. Warto pamiętać o tym, że klient powracający to klient zadowolony!

Nie tylko sprzedaż jest wyznacznikiem, ale właśnie opinie klientów są dla mnie papierkiem lakmusowym skuteczności tego jak faktycznie działa sklep internetowy. 

Z ankiety wyszło, że 93% klientów ocenia nas bardzo dobrze, a 5 % dobrze. Tylko 2% negatywnie lub dostatecznie. Takie opinie są efektem od początku zdefiniowanego USP jaką była szybkość dostawy, którą dostarczaliśmy klientom + odpowiedniej jakości obsługi klienta. Oczywiście mam nadzieję, że te statystyki będą kontynuowane! 😉

Wyniki ankiet naszych klientów, którzy dokonali zakupu:

  • 92,87 % – bardzo dobrze
  • 4,92% – dobrze
  • 0,73% – dostatecznie
  • Źle – 0,39%
  • Bardzo źle – 0,59%
  • Fatalnie – 0,5%
Opinie w Ceneo dla DrMax.pl

Opinie o aptece internetowej DrMaxPL

Wielkie dzięki dla mojego zespołu! 

Korzystając z okazji chciałem na koniec bardzo mocno podziękować całemu mojemu zespołowi za współpracę, a także wszystkim osobom i agencjom, które przewinęły się naszym projekcie. Dziękuje w szczególności Michał, Hania, Paweł, Krzysztof, Andrzej za to, że wspólnie mogliśmy tworzyć i budować ten projekt 😉

To, co najważniejsze dla mnie to to, że poza wysokimi kompetencjami jesteście po prostu bardzo dobrymi ludźmi i to był dla mnie duży zaszczyt z wami pracować! Życzę wam wszystkiego Najlepszego!


Coś nowego się zaczyna…

Jak już wcześniej pisałem kończy się jedno, a drugie zaczyna 🙂

Dlatego chciałem Ci od razu przedstawić ofertę usług i podzielić się w czym konkretnie mogę Ci pomóc! Wdrożyć, rozwinąć lub poukładać Twój sklep internetowy! Z pewnością możesz się teraz spodziewać, że będę znacznie częściej publikował na blogu co jest mam nadzieję bardzo dobrą wiadomością dla ciebie 😉 Będę również znacznie częściej promował swoje usługi z dużą korzyścią dla czytelników i klientów!


Projekty, które realizowałem i wdrażałem od zera dla moich klientów generują obecnie kilkadziesiąt mln złotych rocznie sprzedaży, a jeden z projektów stworzony pod nową marką dla mojego klienta generuje w pojedynkę ponad kilkanaście mln zł rocznie.


Aktualnie pracuję nad nową stroną internetową z ofertą dostępnych usług i dodatkowymi pakietami dla ciebie. Dodam, że od początku bardzo mocno limituje moich klientów, aby móc skupić się wyłącznie na jakości, bo to jest dla mnie priorytet. Nie będę równolegle prowadził 30 projektów, aby wyłącznie maksymalizować zyski, bo to nie jest moje podejście.

Nie miałoby to po prostu żadnego sensu biznesowego zarówno dla mnie jak i klienta. Jako fan produktywności określiłem maksymalną liczbę dużych projektów z klientami jakie mogę równolegle realizować i jest to maksymalnie od 5 do 7 nie więcej.

Dlaczego warto ze mną współpracować? 

Jestem konsultantem e-commerce, który specjalizuje się we wspieraniu firm w rozwoju biznesu B2C i B2B. Przede wszystkim jestem praktykiem, który bazuje na doświadczeniu zdobytym przez lata w różnych korporacjach i sklepach internetowych, a także wspierając cały czas na bieżąco moich klientów.

Liczę, że już wkrótce jak tylko otrzymam zgodę firmy będę mógł się pochwalić bardzo konkretnym case study jednego z moich klientów, którego sprzedaż zwiększyłem w ciągu 3 miesięcy o 70% dzięki poprawie konwersji e-commerce i optymalizacji działań marketingowych 🙂


Z kim współpracowałem?

Zaufani partnerzy

Bardzo dużą wartością współpracy ze mną są sprawdzeni partnerzy czyli wyselekcjonowane agencje i firmy do których mam pełne zaufanie oparte o lata współpracy jak i wyniki moich klientów. Dodatkowo to co jest niezwykle ważne to partnerskie podejście do klienta zarówno z mojej strony, ale również agencji, gdzie zawsze wspólnym celem jest wsparcie i doprowadzenie klienta do celów jakie zostały na starcie określone.

Firmy z którymi współpracuję kompleksowo wspierają moich klientów działając we wszystkich obszarach e-commerce od: Performance Marketing (pełne wsparcie marketingowe w modelu efektywnościowym), agencje wdrażające e-sklepy, agencje UX, firmy logistyczne, integratory systemów IT, a także firmy tworzące narzędzia zwiększające sprzedaż w sklepach internetowych.

W czasie swojej pracy zawodowej przerobiłem dziesiątki jak nie setki różnych agencji i firm, które niejednokrotnie obiecywały złote góry, gdzie tak naprawdę dobrych i wartościowych było zaledwie kilka z nich, dlatego współpracując ze mną masz gwarancję, że dokonasz wyboru popartego sprawdzonymi partnerami.

W jakich obszarach mogę ci pomóc?

Pomagam firmom w porządkowaniu biznesu i rozwoju sklepów internetowych

  • Od określenia strategii i modelu biznesowego – jak wyróżnić się na rynku, jak zbudować przewagę konkurencyjną, model click&collect
  • Przygotowania i wdrożenia procesów dla sklepu internetowego – rekrutacja zespołu, wybór i wdrożenie platformy e-commerce, logistyka, integracje,
  • Bieżącego zarządzania e-sklepem – tzw. zdalny Dyrektor E-commerce wspierająćy w takich obszarach jak: strategia, logistyka, zarządzanie ludźmi, obsługa klienta, marketing i sprzedaż
  • Rozwój marketingu i sprzedaży – zwiększanie przychodów, liczby klientów i ich satysfakcji

Wdrażałem, doradzałem i zarządzałem sklepami internetowymi znanych marek (liderów w swoich branżach takich jak bielizna, drogerie, apteki) rozwijając te projekty od zera do kilkudziesięciu mln zł sprzedaży rocznie. Na bieżąco wspieram firmy w rozwoju ich sklepów internetowych.

1.  Doradztwo i konsulting e-commerce

  • Wsparcie i pomoc w wejściu na rynek e-commerce lub aktualnym rozwoju Twojego biznesu – strategia, rekrutacja, wdrożenie e-sklepu, obsługa, rozwój, marketing i sprzedaż (SEO, SEM, Social Media).
  • Optymalizacja e-sklepu pod kątem zwiększenia sprzedaży – UX, CX , analiza efektywności sprzedaży i prowadzonych działań marketingowych, rekomendacja rozwiązań zwiększających sprzedaż
  • Wsparcie i pomoc w układaniu procesów w projekcie e-commerce od A do Z – optymalizacja procesów i całego biznesu
  • Zarządzanie sklepem internetowym jako zdalny Dyrektor E-commerce – bieżące wsparcie w rozwoju Twojego sklepu internetowego w oparciu o wybrany model współpracy, gdzie będę pełnił funkcję Twojego E-commerce Dyrektora w ustalonym zakresie czasu (wybrane pakiet godzin od 20 do 80 h).
  • Pakiet konsultacji  – jeśli nie wiesz jak zabrać się za uruchomienie sklepu internetowego? Masz problem ze strategią, ofertą produktową, logistyką, sprzedażą i marketingiem czy polityką cenową, po prostu masz obawy, że zrobisz coś źle i potem będzie cię to wiele kosztowało zapraszam do siebie na godzinne konsultacje (online lub osobiste). Podczas konsultacji odpowiem na Twoje pytania, doradzę z zakresu e-commerce w zakresie obszarów, co do których masz sam wątpliwości i potrzebujesz je rozwiać.

2.  Szkolenia i warsztaty e-commerce

Szkolenia i warsztaty to jeden z obszarów, który zacząłem intensywnie rozwijać. Prowadziłem szkolenia i warsztaty dla takich marek jak 3M, Sandoz, Blue Media czy Divante. Szkolenia i warsztaty to zajęcia teoretyczno – praktyczne z e-commerce oparte o praktyczne doświadczenia i przykłady (case study), których celem jest rozwój wiedzy i kompetencji Twojego pracownika, abyś mógł zwiększał sprzedać w swoim biznesie.

Rodzaje szkoleń i warsztatów jakie oferuję: 

  • Oferta dla producentów – celem szkolenia i warsztatów jest przekazanie praktycznej wiedzy mającej na celu poprawę działań sprzedażowo-marketingowych jakie producenci i marki prowadzą we współpracy z innymi e-sklepami. Będę się przede wszystkim dzielił swoimi doświadczeniami z perspektywy szefa e-commerce co faktycznie działa pod kątem sprzedaży i marketingu, a z czym warto dać sobie spokój. Efektem szkolenia ma być zdobycie przez uczestników praktycznej wiedzy, którą od razu będzie można wykorzystać w praktyce i przełożyć na rozwój biznesu.
  • Dla sklepów internetowych – celem szkolenia będzie podzielenie się praktycznymi sposobami na zwiększanie sprzedaży w e-sklepie, analizę efektywności prowadzonych działań marketingowych. W zależności od wiedzy i zaawansowania zespołu program będzie odpowiednio dostosowany do uczestników także o część teoretyczną wprowadzającą do poszczególnych zagadnień.
  • Szkolenia i warsztaty z produktywności – dedykowane dla e-commerce, firm i agencji – jest to szkolenie, które uważam za jedno z ciekawszych w mojej ofercie, które koncentruje się na efektywności osobistej przekładającej się na zwiększanie efektywności zespołu. Celem szkolenia jest stworzenie systemu planowania i zarządzania sobą w czasie, które będę przekładały się na znaczne zwiększenie efektywności własnej, a co za tym idzie całego zespołu.
  • Dla agencji i firm współpracujących ze sklepami internetowymi – czyli o tym na co warto zwrócić uwagę w rozmowach z e-sklepami z perspektywy szefa e-commerce. Takie szkolenie realizowałem między innymi dla takich firm jak Divante i Blue Media.
  • Szkolenia otwarte – planuję również wystartować ze szkoleniami otwartymi dla osób, które zaczynają lub zaczęły swoją przygodę z e-commerce, ale nie wiedzą jak się do tego zabrać czyli “Jak założyć, uruchomić i rozwinąć własny sklep internetowy”.

3.  Blog Ekomersiak.pl

Poza doradztwem dla firm z chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem prowadząc tego bloga :).

Dlatego zapraszam do współpracy firmy i agencje, które są zainteresowane promocją swoich produktów w oparciu o rzetelną i wiarygodną ocenę waszego produktu lub poprzez dawanie konkretnej wartości dla czytelników bloga. To co jest dla mnie bardzo istotne i z góry to komunikuję nie ma możliwości umieszczenia typowych artykułów PR-owych, które nic nie wnoszą dla czytelnika. To co chcielibyście opublikować na blogu Ekomersiak.pl musi być przede wszystkim pomocne dla użytkownika i wnosić dla niego dużą wartość praktyczną i merytoryczną.

Statystyki

Blog Ekomersiak.pl odwiedza każdego miesiąca kilka tysięcy osób szukających wiedzy na temat sklepów internetowych. Z pewnością nie są to rekordy, gdzie mogę konkurować z Onetem czy WP 🙂 Ale zdecydowanie blog dociera do bardzo konkretnej i wartościowej grupy docelowej czyli twoich potencjalnych klientów, gdzie liczba odwiedzin systematycznie rośnie.

Obszary do współpracy pod kątem bloga

  • Artykuł partnerski na blogu – wpis na blogu opisujący produkt lub usługę. Dodam, że nie ma możliwości zakupu artykułu na blogu, który nie będzie moją faktyczną i wiarygodną oceną produktu lub usługi. Zastrzegam sobie prawo do napisania własnej opinii na temat danego produktu, bo stawiam zawsze na faktyczną wartość dla klienta. Będę promował tylko produkty i usługi, które są skuteczne w rozwoju biznesu.
  • Artykuł partnerski na blogu, który daje konkretną wartość użytkownikowi –  kolejny obszar do współpracy, gdzie będzie rozwiązywał konkretny problem jaki może mieć czytelnik bloga.

Współpraca

Jeśli potrzebujesz pomocy lub wsparcia w poukładaniu Twojego biznesu zapraszam do kontaktu przez formularz kontaktowy lub mojego maila: [email protected].

Jeśli chcesz dodatkowo zapoznać się z pełną ofertę usług i obszarów w jakich mogę ci pomóc napisz do mnie, a wyślę ci szczegółową ofertę współpracy, która zawiera również opinie klientów i partnerów z którymi współpracowałem lub współpracuję.

P.S Jak sam widzisz dużo się u mnie zmienia, jednak najważniejsze jest dla mnie to, że mam bardzo jasną wizję tego co chcę zrobić i dla kogo to robię!

Gdy kończę ten wpis w coworkingu Business Link w którym pracuję jest właśnie godz. 18:33, gdzie pracę zacząłem od godz. 6:30. Od bardzo dawna nie miałem takiego flow do pracy, a mógłbym jeszcze siedzieć spokojnie do godz. 22 i później! Naprawdę uwielbiam to co robię zawodowo, pomagając przy tym innym 🙂

Pora jednak wracać do domu, bo rodzinka na mnie czeka…

Oceń artykuł

Wybierz gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 4.9 / 5. Liczba głosów 34

Brak ocen do tej pory! Bądź pierwszy, który ocenił ten artykuł