Konsultacje i doradztwo e-commerce

Pomagam klientom tworzyć i rozwijać skuteczne sklepy internetowe oparte o strategię i świadome budowanie marek.

Jestem konsultantem i doradcą e-commerce, który specjalizuje się we wspieraniu sklepów internetowych w rozwoju platform B2C i B2B koncentrując się na wszystkich aspektach niezbędnych do rozwoju e-commerce. Moim celem jest rozwój strategii e-commerce, budowanie świadomości marki, zwiększanie sprzedaży poprzez poprawę i optymalizację kluczowych wskaźników, a co za tym idzie koncentrując się na budowaniu rentowności sklepu internetowego.

Jako konsultant e-commerce koncentruje się na systematycznej poprawie kluczowych wskaźników e-commerce takich jak:

  • konwersja e-commerce
  • wzrost ilości transakcji
  • zwiększanie wartości koszyka zakupowego
  • wzrost ROI – poprawa efektywności działań marketingowych i sprzedażowych
  • obniżanie kosztów pozyskania klienta
  • zwiększanie marży brutto
  • zwiększanie wartości klienta w czasie (LTV)

Efekty i wyniki współpracy z klientami

Wyniki sklepów internetowych moich klientów są efektem dotychczasowej współpracy po tym, jak 3 lata temu przeszedłem na swoje jako konsultant i doradca e-commerce.

✅ Średni wzrost miesięcznej sprzedaży w sklepach internetowych klientów z którymi współpracuje lub współpracowałem to 275%

✅ Łączny wzrost sprzedaży moich klientów to 280 mln zł, co dało im dotychczas 460 mln zł przychodu. 

✅ Stworzenie od zera nowej marki i sklepu internetowego dla klienta, który po 30 miesiącach generuje ponad 40 mln zł rocznie sprzedaży.

✅ Rozwinięcie kilkunastu (około 20) sklepów internetowych, które na początku współpracy generowały kilkadziesiąt lub kilkaset tysięcy złotych rocznie. Aktualnie robią od kilku mln zł do kilkunastu rocznie. 


Jak osiągam wyniki z klientami?

  • Analiza klienta – bez znajomości klienta nie będziesz wiedział jak budować twoją markę, określić persony zakupowe, co ją może wyróżnić, jakie twój klient ma potrzeby i wyzwania, dzięki czemu będziesz wiedział jak się wyróżnić na tle konkurencji, budując wyróżniki i przewagi rynkowe. Podzielę się przykładami dwóch marek z tej samej branży, klient numer 1 doskonale zna swojego klienta, klient nr 2 myśli, że go zna. Efekt jest taki, że pierwszy robi 100 000 zł miesięcznie, a drugi 2 000 000 zł miesięcznie.
  • Analiza konkurencji – bez analizy konkurencji w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku e-commerce konkurencja może Ci bardzo szybko odjechać. Dlatego tak istotne jest analiza, gdzie twoja konkurencja z Tobą wygrywa i dlaczego?
  • Budowanie marki i jej świadomości podstawowy element, który odróżnia skuteczne sklepy internetowe w perspektywie długofalowej. Jeśli chcesz odróżnić się od konkurencji to od tego element zacznij!
  • Określanie strategii i modelu biznesowego – jak wyróżnić się na rynku, jak zbudować przewagę konkurencyjną, jakie nowe kanały sprzedaży warto wdrożyć?
  • Przygotowania i wdrożenia procesów dla sklepu internetowego – rekrutacja zespołu, rekomendacja optymalnej platformy e-commerce, wybór najlepszego software house dla wybranej technologii, wsparcie we wdrożeniu platformy e-commerce, logistyka, integracje
  • Bieżącego zarządzania e-sklepem – strategia, logistyka, zarządzanie ludźmi, obsługa klienta, marketing i sprzedaż
  • Rozwoju sprzedaży i marketingu – optymalizacja i zwrotów kampanii, zwiększanie sprzedaży, poprawa wskaźników e-commerce (wartość koszyka, konwersja, marża), analiza i poprawa efektywności działań marketingowych
  • Skuteczne narzędzia e-commerce – rekomendacja sprawdzonych narzędzi pomagających w zwiększaniu sprzedaży i analizy klienta.
  • Optymalizacja i poprawa rentowności – analiza obecnej sytuacji i optymalizacja rentowności, a co za tym idzie zwiększanie efektywności biznesowej.
  • Negocjacje znacznie lepszych warunków finansowych z twoimi partnerami – płatności online, kurierzy, narzędzia sprzedażowe itp.

Dlaczego warto ze mną współpracować?

Po latach pracy w korporacjach przeszedłem na swoje jako konsultant i doradca e-commerce, aby móc zacząć realnie pomagać klientom, gdzie odkryłem jak wiele sprawia mi to frajdy! E-commerce to przede wszystkim moja pasja, a nie praca, dlatego pewnie jestem w tym tak skuteczny 🙂

Jestem praktykiem z konkretnymi liczbami, którymi dzielę się także otwarcie w social media, jeśli tylko mam zgodę klientów.


Projekty, które realizowałem i wdrażałem od zera dla moich klientów generują obecnie 380 mln złotych rocznie sprzedaży, a jeden z projektów stworzony pod nową marką dla mojego klienta generuje po 30 miesiącach ponad 35 mln zł rocznie.


Podstawowym zadaniem bazując na zdobytym doświadczeniu i wiedzy jest wsparcie Twojego biznesu. Celem jest wesprzeć Twoją firmę na każdym etapie rozwoju wynikających z dynamicznych zmian jakie mają miejsce w zakresie transformacji cyfrowej w Polsce i na świecie.

Finalnym efektem współpracy oprócz wzrostu sprzedaży i poprawy wskaźników e-commerce, ma być zadowolenie i satysfakcja klienta końcowego, który kupuje w e-sklepie, bo na końcu to jest najważniejsze! Klient zadowolony to klient powracający, a o to właśnie przede wszystkim chodzi w e-commerce!


Współpracowałem z:

Grohe

Przykładowe case study klientów:

Takich przykładów rozwoju sprzedaży i nie tylko w sklepach internetowych klientów jest o wiele więcej. Natomiast w miarę możliwości czasowych będę się starał podzielić z Tobą kolejnymi praktycznymi case study. 


Kim jestem?

Jestem konsultantem e-commerce wspierającym polskie firmy. Przez lata jako menadżer i dyrektor e-commerce zarządzałem sklepami internetowymi kilku znanych polskich marek (liderów w swoich branżach takich jak bielizna, drogerie, apteki) rozwijając te projekty od zera do kilkudziesięciu mln zł sprzedaży rocznie.

Atlantic – jedna z najbardziej znanych marek bielizny w Polsce (ponad 50 sklepów w okresie, gdy pracowałem)

Drogerie Natura – jedna z największych sieci drogeryjnych w Polsce (ponad 270 sklepów na terenie całej Polski)

Dr Max – jedna z dwóch największych sieci aptecznych w Polsce (ponad 550 aptek stacjonarnych w Polsce) i jedna z największych sieci aptecznych w Europie (ponad 2000 aptek internetowych w całej Europie).


Konsultacje e-commerce

W czym mogę Ci pomóc? 

  • Wsparcie i pomoc w wejściu na rynek e-commerce lub aktualnym rozwoju – strategia, rekrutacja, wdrożenie e-sklepu, obsługa,  rozwój, marketing i sprzedaż (SEO, SEM, Social Media).
  • Audyty sklepów internetowych – efektem audytu jest wskazanie konkretnych rekomendacji, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży.
  • Optymalizacja e-sklepu pod kątem zwiększenia sprzedaży – UX, CX , analiza efektywności sprzedaży i marketing, rekomendacja rozwiązań zwiększających sprzedaż
  • Wsparcie i pomoc w układaniu procesów w projekcie e-commerce od A do Z – optymalizacja procesów i całego biznesu
  • Zarządzanie sklepem internetowym – bieżące wsparcie w rozwoju Twojego sklepu internetowego w oparciu o wybrany model współpracy, gdzie będę pełnił funkcję Twojego e-commerce managera w ustalonym zakresie czasu (wybrane pakiet godzin od 20 do 80 h).
  • Pakiet konsultacji – jeśli nie wiesz jak zabrać się za uruchomienie sklepu internetowego? Masz problem ze strategią, ofertą produktową, logistyką, sprzedażą i marketingiem czy polityką cenową, po prostu masz obawy, że zrobisz coś źle i potem będzie cię to wiele kosztowało, zapraszam do siebie na konsultacje (online lub osobiste). Podczas konsultacji odpowiem na Twoje pytania, doradzę z zakresu e-commerce w zakresie obszarów, co do których masz sam wątpliwości i potrzebujesz je rozwiać. Dostępne są pakiety godzin, jak również pojedyncze konsultacje.

Zaufani partnerzy

Bardzo dużą wartością współpracy ze mną są sprawdzeni partnerzy, czyli wyselekcjonowane agencje i firmy, do których mam pełne zaufanie oparte o lata współpracy, jak i wyniki moich klientów. Dodatkowo to, co jest niezwykle ważne to partnerskie podejście do klienta zarówno z mojej strony, ale również agencji, gdzie zawsze wspólnym celem jest wsparcie i doprowadzenie klienta do celów, jakie zostały na początku określone.

Firmy z którymi współpracuję kompleksowo wspierają moich klientów działając we wszystkich obszarach e-commerce od: Performance Marketing (pełne wsparcie marketingowe w modelu efektywnościowym), agencje wdrażające e-sklepy, agencje UX, firmy logistyczne, integratory systemów IT, a także konkretne narzędzia zwiększające sprzedaż w sklepach internetowych.

W czasie swojej pracy zawodowej przerobiłem dziesiątki jak nie setki różnych agencji i firm, które niejednokrotnie obiecywały złote góry, gdzie tak naprawdę dobrych i wartościowych było zaledwie kilka z nich, dlatego współpracując ze mną masz pewność, że dokonasz wyboru popartego sprawdzonymi i przetestowanymi  partnerami.


Zapraszam do współpracy

Michał Pieprzak 

email: [email protected]